Już od jakiegoś czasu (7 kwietnia 2023 r.) obowiązują zmiany w zakresie pracy zdalnej. Wówczas to praca zdalna weszła na stałe do Kodeksu pracy i zastąpiła telepracę. Po wdrożeniu tych zmian, w czasie wykonywania pracy zdalnej bardzo istotna jest obecnie problematyka samej kontroli pracy zdalnej przez pracodawcę. Prowadzenie kontroli pracy zdalnej jest istotne z punktu ochrony interesu pracodawcy. Jednak przepisy chronią nie tylko dobro pracodawcy, ale również pracownika. Dlatego, aby przeprowadzić kontrolę pracy zdalnej, obydwie strony stosunku pracy powinny mieć na uwadze przepisy z tym związane. Sprawdź zatem, jak prawidłowo powinna być prowadzona kontrola pracy zdalnej.
Podczas webinaru ekspert omówi kwestie:
Pojęcia pracy zdalnej – w tym środków i miejsca jej wykonywania
Zakresu kontroli pracy zdalnej
Przepisów odnoszących się do pracy zdalnej, również wewnątrzzakładowych
Ograniczeń w zakresie przeprowadzania kontroli pracy zdalnej
Formalności niezbędnych przed dokonaniem kontroli, leżących po stronie pracodawcy
Uprawnień i obowiązków pracownika w zakresie kontroli
Skutków przeprowadzenia kontroli pracy zdalnej
Naruszenia obowiązków pracowniczych ujawnionych w czasie kontroli
Przypadków szczególnych odnoszących się do kontroli pracy zdalnej i jej skutków
Kontroli trzeźwości pracowników zdalnych
Zobacz także: Kontrola trzeźwości w zakładzie pracy – regulacje, wymogi, ograniczenia>>>
WEBINAR PROWADZI:
Emilia Cichowska
Radca prawny w Kancelarii Adwokackiej Mateusza Janowskiego. Specjalizuje się w prawie cywilnym, a szczególnie w zagadnieniach związanych z prowadzenie działalności gospodarczej, jak również w prawie pracy.
Źródło: Webinar powstał przy współpracy ekspertów z Kancelarii Adwokackiej Mateusz Janowski
Nowe przepisy o pracy zdalnej weszły w życie 7 kwietnia 2023 r. Wśród nowych przepisów Kodeksu pracy dotyczących pracy zdalnej znajdziemy również takie, które odnoszą się do zwrotu kosztów za pracę zdalną. Według nowych przepisów pracownikom zdalnym należy się m.in. pokrycie kosztów energii elektrycznej lub kosztów usług telekomunikacyjnych. Ponadto nowe przepisy nakazują zwrot kosztów lub wypłatę ekwiwalentu za używanie w pracy zdalnej narzędzi i urządzeń będących własnością pracownika. Jednak takie zapisy nie są do końca jasne. Rodzi się wiele pytań w zakresie stosowania przepisów dotyczących zwrotu kosztów pracy zdalnej 2023. Mając to na uwadze, zabraliśmy najczęściej zadawane pytania dotyczące ekwiwalentu za pracę zdalną 2023. Odpowiedzi na te pytania ułatwią Wam organizację pracy zdalnej według nowych przepisów 2023.
Dzięki informacjom zawartym w tym artykule prawidłowo:
określisz koszty pracy zdalnej 2023 według nowych zasad zapisanych w Kodeksie pracy
ustalisz wysokość ekwiwalentu za pracę zdalną 2023 według nowych przepisów
dokonasz zwrotu kosztów pracy zdalnej 2023
Czytaj także: Warunki do pracy zdalnej – co kryje się pod tym pojęciem?>>>
W wielu firmach pracodawcy zastanawiają się, jak pogodzić pracę zdalna z pracą na miejscu w zakładzie. Są stanowiska pracy, które wymagają, aby pracownik, we wskazane dni, stawiał się w firmie, ale w niektóre dni może pracować zdalnie. Czy takie rotacyjne wykonywanie pracy zdalnej z mieszkania w powiązaniu z pracą wykonywaną w zakładzie, w ramach ustalonego z pracodawcą rozkładu, powoduje, że pracownik traci status pracownika zdalnego? Czy można skierować na pracę zdalną pracownika, który w zakładzie wykonywałby prace szczególnie niebezpieczne, a w domu prace biurowe uwzględniając pracę rotacyjną?
Informacje zawarte w tym artykule pozwolą Ci:
W prawidłowy sposób zorganizować pracę zdalną w swojej firmie
Zapewnić właściwą organizację pracy w zakładzie łącząc pracę zdalną i pracę rotacyjną.
Prawidłowo zastosować nowe przepisy o pracy zdalnej przy pracy rotacyjnej.
Czytaj także: Okazjonalna praca zdalna a instruktaż stanowiskowy uzupełniający>>>
7 kwietnia 2023 r. weszły w życie przepisy ustawy z 1 grudnia 2022 r. o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw dotyczące pracy zdalnej. Na mocy tych zmian z Kodeku pracy znika, w dziale drugim, rozdział IIb (przepisy o telepracy zostają uchylone), a pojawia się rozdział IIc (przepisy o pracy zdalnej). Zobacz video szkolenie, które odpowie na pytanie, co z punktu widzenia bhp powinno znaleźć się w regulaminie pracy zdalnej? Ponadto ekspert Portalu BHP przygotował także przykładowy wzór zasad bhp przy pracy zdalnej oraz przykład zapisów w ocenie ryzyka zawodowego dla stanowiska pracy zdalnej.
Zapewne wielu pracodawców, u których funkcjonują telepracownicy, już przygotowało stosowne dokumenty i zmiany w wewnątrzzakładowych regulacjach. Jednak pytania i wątpliwości w zakresie właściwego interpretowania i zastosowania nowych przepisów o pracy zdalnej nadal się pojawiają. Wiele firm nadal stoi przed decyzją wprowadzenia pracy zdalnej. Dlatego też, aby ułatwić to zadanie i odpowiedzieć na pojawiające się pytania w zakresie wprowadzania pracy zdalnej, szczególnie w odniesieniu do kwestii bhp prezentujemy webinar: Regulamin pracy zdalnej po zmianach w Kodeksie pracy. Ekspert Portalu BHP podpowiada i objaśnia, co trzeba mieć na uwadze wprowadzając pracę zdalną w firmie na podstawie nowych przepisów Kodeksu pracy. Wskazuje też, jakie zagadnienia należy uwzględnić w regulaminie pracy zdalne. Pomaga również przygotować projekt zasad bhp przy prascy zdalnej. Podczas webinaru pokazuje także, o jakie elementy uzupełnić ocenę ryzyka zawodowego dla stanowiska administracyjno-biurowego w aspekcie pracy zdalnej.
Podczas szkolenia ekspert Portalu BHP:
WEBINAR POPROWADZI
Mariusz Foremniak prawnik, wykładowca przedmiotów zawodowych z zakresu bhp i prawa pracy z wieloletnim doświadczeniem. Autor wielu opinii i artykułów o tematyce bhp i prawa pracy. Wieloletni pracownik służby bhp, zajmujący stanowisko kierownika komórki bhp. Projektuje kierunki polityki w zakresie bhp oraz nadzoruje jej realizację przez jednostki organizacyjne Spółki.
Dzięki informacjom przekazanym w trakcie webinaru:
Pobierz wzory: